fredag 20. februar 2009

Vi er utsendt.

"Hver den som påkaller Herrens navn, skal bli frelst. Men hvordan kan de påkalle en de ikke tror på? Hvordan kan de tro på en de ikke har hørt om? Og hvordan kan de høre uten at noen forkynner? Og hvordan kan de forkynne hvis de ikke er utsendt?" Rom.10,13-15

Frelsen kommer fra påkallelsen av Herrens navn.
og
påkallelsen kommer fra troen
og
troen kommer når mennesker hører budskapet
og
man hører ved at noen forkynner
og
forkynnelsen kommer fra utsendelsen.

Blir mennesker frelst gjennom arbeidet i våre menigheter og gjennom livene våre?
Hvis ikke, må vi kanskje gå til roten i denne tankerekken, årsaken som fører til virkning:
Vi er et utsendt folk.
Det er derfor vi er her på jorden. Fordi Gud har funnet oss, gjort oss til sine barn og satt oss her på jorden for å fortelle om veien tilbake til Gud, til helhet, til renhet, til evig liv - gjennom Jesus Kristus.

Vi er et utsendt folk.
Når vi forstår det, vil vi forkynne.
Når vi forkynner, vil mennesker høre.
Når mennesker hører, kommer de til tro på Jesus.
Når mennesker tror, påkaller de ham.
Og "hver den som påkaller Herrens navn, skal bli frelst."

Det er på tide å handle på ordene i Apostlenes gjerninger 26,16-18:
"Men reis deg nå og stå på føttene! Jeg har vist meg for deg for å velge deg ut til tjener og til vitne, både om det du har sett av meg, og om det du siden skal få se når jeg berger deg fra ditt eget folk og fra hedningfolkene. Jeg sender deg til dem for å åpne øynene deres, så de vender om fra mørke til lys, fra Satans makt og til Gud. Ved troen på meg skal de få tilgivelse for syndene og arvelodd sammen med dem som er blitt helliget."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar